Encontré esta fotografía en el libro de Gonzalo Allegue " O oficio de vivir: o mar. A terra. A cidade". Se trata de Pachín de Verea, el mendigo "corto" que pedía por los alrededores. La foto está hecha por Rizo, el fotógrafo de Celanova y actualmente se encuentra en el Museo Arqueológico de Orense.
O Pachín era inocente e meniñeiro, e faíalle coxegas os pequenos. Todos lle queríamos
Deume moita lástima saber a terrible morte que tuvo. Genial hallazgo, precioso, yo tb me acuerdo algo de Benito "O Pachín de Gontán", bueníño como pocos, eso sí, si le enfadabas decía (no te convido a mi boda), contaban los mayores que una vez iba subido en su burro de camino al molino y él llevaba el saco de grano a cuestas, de esa forma que no le pesaba tanto al animal. Eso sí, no se perdía un entierro por Verea.
Ludy, si quieres contactarme puedes, duende212@hotmail. com, igual tenemos muchos recuerdos en la chistera o en el fondo del baúl... y... Lémbrome de nena destes dous persoaxes que ían pedir, polo San Mamede de Portela, unha cunquiña de caldo quente. O Pachín morreu queimado, malpocado, na súa chabola. Era parviño e probe, dúas das piores desgracias que lle poden acontecer ó ser humano. Agora, xa de vella, venme ó maxín a miseria daqueles tempos e a xenerosidade da xente que repartía o pouco que tiña con aqueles que non tiñan ren. Agora penso que o egoismo estanos a afogar. Eso si que é miseria.